Klantenservice
Heb je een vraag?
Bekijk hier de onderwerpen. Staat je antwoord er niet tussen?
Neem dan contact met ons op.
Een selectie uit de meest gestelde vragen
Waar vind ik de openingstijden van de Bibliotheek?
Hoe kan ik verlengen?
Je kunt alleen verlengen als er geen reserveringen zijn voor de geleende media. Je kunt media maximaal twee keer verlengen. Dit kan op drie manieren:
- Website – via Mijn Menu
- In de Bibliotheek – je kunt zelf je media verlengen op de uitleenstations
- App - download de Bibliotheek Wise App voor meer comfort
Hoe kan ik iets reserveren?
Dit doe je snel en makkelijk zelf via Mijn Menu of de Bibliotheek Wise App.
Selecteer de titel en kies voor reserveren. Log in met je gegevens van Mijn Menu en kies de vestiging waar je de reservering wilt ophalen. Reserveren binnen Friesland is gratis.
Is de titel die je wilt niet in Friesland verkrijgbaar, dan kun je tegen betaling een boek elders uit Nederland laten opsturen.
Voor meer informatie hierover kun je terecht Hulp bij lenen & terugbrengen.
Hoeveel materialen kan ik lenen?
Je kunt 10 materialen tegelijkertijd lenen, die je drie weken thuis mag houden.
Daarnaast kun je nog 10 e-books én 10 luisterboeken lenen, via de Online Bibliotheek.
Waar kan ik mijn boeken inleveren?
Geleende boeken kunnen in iedere Bibliotheek in Fryslân ingeleverd worden, ook op de Friese Waddeneilanden.
Hoe leen ik e-books?
E-books lenen kan op de website van de Online Bibliotheek of met de handige app.
Je kunt 10 e-books tegelijk lenen, die drie weken op je boekenplank blijven staan.
Kijk voor antwoord op andere vragen over e-books lenen op deze pagina >